Текст песни
Vänta,
lyssna,
var
idel
öra
För
när
jag
är
klar
så
råder
bara
ensam
tystnad
Eller
eventuellt
det
rasslande
ljudet
Som
uppkommer
när
sanden
i
huvvet
har
fastnat
i
hjulet
Jag
menar
förstås
processen
innanför
din
hjässa
Innan
polletten
trillar
ner
om
ett
par
timmar
och
en
vecka
Sitt
och
låtsas
förstå,
försök
å
höra
förgäves
Istället
för
å
kosta
på
er
både
öron
å
hjärna
Men
även
om
ni
skulle
fatta
nått
Så
skulle
fem
minuter
räcka
innan
vitsen
hade
tappats
bort
(Visst,
visst)
Erkänn
För
den
felspelande
lilla
del
av
en
helhet
e
sketen
Så
nu
släpper
vi
hiphop
rakt
på
dom
Hiphop
på
arton
ton,
i
form
av
klippblock
Uppfinnartiden
gäller
nu
Men
det
är
ett
helvete
när
rimmen
bara
väller
ur,
eller
hur
Samma
skryt
som
förut
Om
du
vore
jag
Skulle
du
vara
bra
Men
om
jag
vore
ni
Skulle
jag
vara
skit
Schysst
analys
eller
hur
(eller
hur)
Du
håller
med
mig
eller
hur
Varje
stavelse,
ord
eller
bokstav
Du
håller
med
mig
eller
hur
Jag
har
rätt,
du
har
fel,
du
e
osmart
Eller
hur,
eller
hur...
Tillbaka
i
rutan,
eller
i
radion
Och
trängs
bland
dåliga
artister
du
klarar
dig
utan
Å
med
den
attityden
som
gamla
Magnus
Uggla
Får
vi
folk
att
hosta
upp
löständerna
i
sina
tandborstmuggar
(Leverans)
Som
en
armborstsklubb
låter
jag
annorlunda
Vår
musik
för
era
syjuntor
och
handbollsklubbar
En
helt
ny
målgrupp
Män
som
tröttnat
på
50
Cent
skribenter
och
heltid
på
George
Bush
För
om
du
skriver
din
text,
på
lite
mindre
än
sex
Minuter
kan
den
inte
bli
så
komplex
(Eller
hur)
När
vi
kommer
bussar
dom
renar
i
rad
Och
tar
emot
oss
med
hajk
o
chips(?)
och
hej
nere
i
Mellerud
(Afasi
och
Filten)
Kolla
till
höger
och
vänster
Så
möts
vi
med
beats
eller
i
Word-dokumentet
Det
e
där
vi
spenderar
vår
mesta
tid
Å
tänker
så
göra
tills
vi
blir
avlösta
nån
gång
i
nått
nästa
liv
Samma
skryt
som
förut
Om
du
vore
jag
Skulle
du
vara
bra
Men
om
jag
vore
ni
Skulle
jag
vara
skit
Schysst
analys
eller
hur
(eller
hur)
Du
håller
med
mig
eller
hur
Varje
stavelse,
ord
eller
bokstav
Du
håller
med
mig
eller
hur
Jag
har
rätt,
du
har
fel,
du
e
osmart
Eller
hur,
eller
hur...
(A
å
f,
a
å
f,
a
å
f,
a
å
f,
a
å
f...)
(Chopped
'n'
Screwed:)
Knäpper
min
skjorta
Ledig
å
glad
Tar
på
mig
skorna
Redo
å
dra
Färdig,
(då
tar
jag
på
mig
min
tulpan)
Färdig,
och
slår
igen
min
ytter
ytterdörr...
När
vi
var
små
levde
vi
båda
två
ett
simpelt
liv
Man
fick
sommarlov
och
jul
när
året
gled
mot
vintertid
(Aom)
Inga
svåra
frågor,
man
hade
kul
instinktivt
Men
nu
är
det
andra
bullar
man
undrar
bara
hur
man
ska
hinna
finna
sinnesfrid
Inte
meningen
att
börja
klaga
å
så
Menar
bara
det
att
hela
vardagen
går
När
man
lever
som?,
när
man
lever
hårt
nu(?)
Och
det
river
upp
mina
redan
variga
sår
Men
jag
känner
mig
lycklig
Det
spritter
i
kroppen
och
den
e
det
ryck
i
För
jag
e
klar,
vi
e
klara
Japp,
med
rapp
är
det
dags
att
bara
börja
skapa
sig
ett
nytt
liv
(Aom)
Det
e
så
kul,
å
tur
e
det
att
han
å
hon
å
dom
Knäpper
min
skjorta
Ledig
å
glad
Tar
på
mig
skorna
Redo
å
dra
(fä
färdig
ta
tar
jag
på
min
tul
min
tul)
Färdig,
och
slår
igen
min
ytterdörr...
1 Hej hej
2 Luspanka
3 Samma scen
4 Snart faller allt på plats
5 En dag som denna
6 Stick så det dammar
7 Eller hur?
8 Färdig (knäpper min skjorta)
9 Jag kunde inte bry mig mindre
10 Skruva upp
11 Gissa vem det är
12 Platsen
13 YAO!
14 JKIBMM
15 JKIBMM
16 JKIBMM
17 JKIBMM
18 Leparskor
Внимание! Не стесняйтесь оставлять отзывы.